Krajowa Instytucja Płatnicza Trypay S.A. powstała w odpowiedzi na potrzeby agencji płatności realizujących usługi przekazów pieniężnych. Umożliwiamy Państwu kontynuację działalności w najprostszej formule prawnej – czyli jako agent Krajowej Instytucji Płatniczej. Obecnie jest to jedna z najkorzystniejszych form prowadzenia usług płatniczych w obszarze drobnej przedsiębiorczości.
Trypay SA jest spółką akcyjną należącą do grupy kapitałowej Femion Technology S.A. Grupa ta została stworzona i jest kontrolowana przez współtwórców i wieloletnich pracowników m.in. takich podmiotów jak Lukas, Lukas Bank, Ultimo.
Trypay świadczy usługi przekazu pieniężnego zgodnie z definicją zawartą w ustawie z dnia 19 sierpnia 2011r. o usługach płatniczych (Dz.U 199 poz. 1175). Po wdrożeniu tego produktu, w sieci agencji uruchomione zostaną inne produkty takie jak pożyczki i usługi pocztowe.
Przekaz pieniężny jest produktem adresowanym do osób fizycznych regulujących swoje typowe zobowiązania z tytułu mediów, czynszu, opłat telekomunikacyjnych, kredytów itp.
TryPay S.A nie narzuca swoim Agentom żadnych sztywnych opłat pobieranych od klienta. To do
Państwa decyzji należy ustalenie cennika dla klienta. Zdajemy sobie sprawę z tego, że konkurencja na
Państwa lokalnych rynkach jest zróżnicowana i nikt lepiej od Agenta nie ustali stawek opłat, które
będą pobierane od klienta za realizację zlecenia płatności. Dzięki temu to Państwo jako Agenci macie
realny wpływ na konkurencyjność na tle innych przedsiębiorców ze swojej okolicy.
Zgodnie z nową ustawą o usługach płatniczych przy ich świadczeniu dla Klienta stroną będzie Trypay, która odpowiada za terminowość i skuteczność przekazanych środków. Dlatego logo i nazwa Trypay musi bezwzględnie pojawić się na witrynie Agencji. Nie wymaga to zmiany dotychczasowego logo Agencji ale logo Trypay i informacja, że jest ona podmiotem odpowiedzialnym za przekazy pieniężne są niezbędne.
Trypay nie stawia wygórowanych wymogów sprzętowych.
Warunkiem obligatoryjnym jest posiadanie boksu kasowego oraz komputera z dostępem do Internetu i drukarki.
Wymagane jest również posiadanie urządzenia do przechowywania gotówki w postaci sejfu lub przynajmniej kasety na pieniądze. Urządzenie zabezpieczające powinno być zaakceptowane przez ubezpieczyciela gotówki.
Agent jest zobowiązany ubezpieczyć gotówkę co najmniej na kwotę maksymalnej szacowanej wysokości dziennych wpływów. Ubezpieczenie powinno obejmować zdarzenia takie jak:
– rabunek w lokalu i transporcie,
– kradzież z włamaniem,
– ogień i inne zdarzenia losowe.
Program, którym realizuje się przekazy pieniężne – ISOP jest aplikacją internetową. Do jej funkcjonowania wystarczy dowolny komputer z zainstalowaną jedną znajpopularijszych przeglądarek Internetowych (np. Explorer), drukarką i łączem internetowym. Zalecana szybkość łącza internetowego to 1 Mb/s.
Jeżeli ktoś prowadził do tej pory agencję płatności to sprzęt komputerowy w 99% będzie wystarczający do tego celu.
Jest taka możliwość, jednak jedynie w przypadku, gdy dane konto jest kontem firmowym. Pośrednictwo poprzez rachunek prywatny jest wykluczone (Dz.U 199 poz. 1175). Dodatkowym warunkiem jest konieczność, by przesłane środki były dostępne na wyznaczonym koncie następnego dnia rano.
Tak, jest taka możliwość. Należy jednak zwracać uwagę aby kwota odprowadzana
codziennie na rachunek TryPay zawierała kwoty, które mają zostać przekazane na
rachunek odbiorców jak również prowizje TryPay. Kwota ta zostanie wyliczona
automatycznie przez system ISOP i należy ją bezwzględnie odprowadzić.
Terminowe wpłaty gotówki są priorytetem. Wynika to z konieczności sprostania wymogom ustawy. Pieniędzy przeznaczonych na opłaty nie wolno łączyć z innymi środkami finansowymi ani używać doraźnie do innych celów. Stąd opóźnienie we wpłacie nie może być niczym wytłumaczone i zagrożone jest poważną karą umowną określoną w umowie agencyjnej.
Zmiana przepisów powoduje że podmiotem bezpośrednio odpowiedzialnym za terminowe dokonanie płatności będzie Trypay. W dotychczasowym stanie prawnym większość agentów odpowiadała samodzielnie za przyjęte zlecenia płatnicze a operatorzy nie przesyłali środków dopóki nie otrzymali gotówki od Agenta. Obecnie operator taki jak Trypay odpowiada za przekazy pieniężne przyjęte przez Agenta i dlatego niezbędne jest zabezpieczenie na wypadek gdyby Agent tych pieniędzy nie wpłacił.
Poręczycielem może zostać każda osoba fizyczna, która ma dochód rozporządzalny w wysokości 1/90 maksymalnej dziennej wielkości wpłat, razy 1,5 (dochód rozporządzalny = dochód netto – wydatki stałe – spłata zobowiązań).
Honorowane są wszystkie źródła dochodu mające cechy dochodu stałego. Poręczyciel powinien przedstawić dowód osobisty oraz dokument potwierdzający wysokość dochodów.
Istnieje taka możliwość, o ile nie jest to działalność wprost konkurencyjna w stosunku do tego co oferuje Trypay. Zdecydowanie wykluczone jest realizowanie płatności w innych systemach.
Szczegóły odnośnie sposobu zawarcia umowy i związane z tym dokumenty zawarte są w pakiecie który wysyłamy droga elektroniczną. Ogólnie do podpisania umowy potrzebne są dokumenty identyfikujące kandydata na Agenta, i dokumenty potwierdzające jego wiarygodność.
Dla swoich agentów Trypay wynegocjowała bardzo korzystne stawki z Pocztą Polską. Przyjęto wariant odprowadzania gotówki w postaci tzw. wpłat zamkniętych umożliwiających szybką wpłatę bez konieczności przeliczania na poczcie. Kwota wpłaty dostarczana jest w tzw. bezpiecznej kopercie i przeliczana w sortowni Poczty Polskiej komisyjnie. Stawka wynosi 0,041 % od wpłaconej kwoty, nie mniej niż 3,10 zł
Jeżeli jesteś zainteresowany szczegółowymi warunkami finansowymi – zapraszamy do kontaktu.